ManeleMania Manele și muzică de petrecere
Procesul de emitere a noilor cărți de identitate electronice nu este lipsit de dificultăți, iar autoritățile sunt nevoite să se adapteze din mers situațiilor speciale, inclusiv prin personalizarea procedurilor pentru cazurile atipice.
Un astfel de caz neobișnuit este al unui român al cărui nume complet conține 18 cuvinte.
Cătălin Giulescu, directorul Direcției pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date (DEPABD), a oferit detalii despre provocările întâlnite în implementarea noilor acte de identitate electronice. Acestea au fost lansate în martie 2025, în județul Cluj, urmând ca implementarea să se extindă treptat la nivel național, prin intermediul serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor.
„La Evidența Persoanelor lucrăm, în general, cu șabloane și standarde care se aplică tuturor cetățenilor. Avem, însă, un caz aparte: un cetățean român al cărui nume de familie este format din șapte cuvinte, iar prenumele conține unsprezece.
În total, 18 cuvinte. Nu avem cum să emitem cartea de identitate electronică în acest caz – chiar dacă am folosi tot spațiul disponibil pe card, nu ar încăpea toate cele 18 cuvinte. Am avut multe situații de acest gen”, a explicat Giulescu, în cadrul conferinței Digital Banking Scorecard 2025, citat de wall-street.ro.
În Săptămâna Mare, înainte de Paște, noile buletine electronice vor fi disponibile și în București, urmând ca județul Ilfov să fie următoarea zonă de extindere.
Sistemul digital de evidență a stării civile administrează aproximativ 77 de milioane de acte (nașteri, căsătorii, decese), începând cu anul 1921. În procesul de digitalizare, autoritățile s-au confruntat cu numeroase erori acumulate de-a lungul celor 100 de ani de înregistrări manuale.
„După digitalizarea primului județ în 2020, am descoperit că, de-a lungul unui secol, ofițerii de stare civilă au înlocuit litere, au adăugat sau omis caractere și chiar au înregistrat o naștere pe 30 februarie 1974 – o dată inexistentă. A fost extrem de dificil să convingem sistemul informatic că acea zi a existat: a trebuit să introducem manual acea informație, pentru a putea corecta ulterior actul respectiv”, a explicat Giulescu.
El a precizat, de asemenea, că obținerea cărții electronice de identitate nu este obligatorie. După expirarea actelor actuale, cetățenii pot opta pentru o carte de identitate simplă.
Sursa & foto: proTV
Written by: ManeleMania
"ManeleMania" - emisiunea care te poartă prin universul vibrant al muzicii de petrecere! De la ora 8 dimineața până la 2 după-amiaza, te invităm să te alături unei călătorii sonore pline de ritm și energie.
closeCopyright © ManeleMania.ro
Post comments (0)